woensdag 30 mei 2012

Voor Nico Senior...

Vandaag wordt mijn vader geopereerd, voor de tweede keer in een korte tijd. Hij ligt al een paar weken in het ziekenhuis, omdat het calcium-gehalte in zijn bloed veel te hoog was. Daarom wordt nu zijn bijschildklier verwijderd. De afgelopen paar maanden heeft hij qua gezondheid al het nodige op zijn bordje gekregen, maar hij laat zich niet kennen. Het is een echte ouwe taaie, die pa van me, ik ben zo trots op hem! Toen ik klein was hadden we helaas niet zoveel contact met elkaar, maar de laatste jaren is dat gelukkig wel gegroeid en zijn we goede vrienden geworden. Hij heeft zo zijn eigen manier van en kijk op het leven, en de afgelopen maanden heb ik ontdekt dat ik in veel dingen erg op hem lijk. Door alles wat er de afgelopen maanden gebeurd is, besef ik eigenlijk pas goed hoeveel ik van hem hou - Senior, je bent een kanjer van een vader! Ik hoop dat we samen nog vele mooie herinneringen kunnen maken.
Dit gedicht is voor jou...:

Drinkgedicht

Ik drink op de mensen die bergen verzetten,
die door blijven gaan met hun kop in de wind.
Ik drink op de mensen die risico’s nemen,
die vol blijven houden met het geloof van een kind.

Ik drink op de mensen die dingen beginnen
waar niemand van weet wat de afloop zal zijn.
Ik drink op de mensen die met vallen en opstaan
niet willen weten van water in de wijn.

Ik drink op de mensen die blijven vertrouwen,
die van tevoren niet vragen voor hoeveel en waarom.
Ik drink op de mensen die door blijven douwen:
van doe het maar wel en kijk maar niet om.

Ik drink op het beste van vandaag en van morgen,
Ik drink op het mooiste waar ik van hou.
Ik drink op het maximum wat er nog in zit,
in vandaag en in morgen, in mij en in jou.

1 opmerking:

  1. Lieve Nico, ondertussen weet ik dat alles goed is gegaan en dat er alweer telefonisch contact tussen jullie is geweest.Omdat ik je goed ken , weet ik hoe de band tussen jullie gegroeid is de laatste jaren en daar ben ik vreselijk blij om.Ook ik was en zal altijd een vaderskind blijven en mis mijn vader nog steeds heel erg....Laat het tussen jullie nog heel lang duren, daar hoop ik op en geniet ik van...Jullie hebben dat allebei verdiend...
    Liefs en een dikke kus
    Er xxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen